Здравейте колеги!
От доста време не съм писал във форума, но не ми остава почти никакво време и дори не съм се нарадвал още на Алфата, която си купих през септември. От тогава до сега съм навъртял не повече от 1000 километра и започват проблемчетата. Успях да диагностицирам и отчасти поправя всичко, но едно нещо ме мъчи. Когато компресорът на климатика е изключен се чува доста отчетлив шум от областта на ремъците, като че ли по-скоро от ангренажния. При включване на климатика, шумът намалява и леко се изменя, но отново се чува. Оприличавам го на скапан лагер, но не мога да бъда сигурен, затова записах видео клип като смятам, че по-опитно ухо от моето ще потвърди или отхвърли тезата ми - http://www.youtube.com/watch?v=_00QZoMPGNI . В началото на клипа компресорът е изключен, после (ок. 11-тата сек.) го включвам за малко и накрая го изключвам отново (ок. 28-тата сек.). Чува се ... нещо смесено между виене и триене и странно защо идва от ангренажния ремък, а не от пистовия. Това се случва когато колата работи на празен ход, независимо студена или загряла, а при обороти над 1200 моторът работи чисто.
Звукът го има откакто я взех и не знам дали си внушавам или просто се вслушвам повече, но ми се струва, че с времето се засилва. Двата ремъка и ролките са сменяни преди 2 години (40 хиляди километра), като за това съм напълно сигурен.
Знам, че няма как да се определи точният причинител, но се надявам на препоръка или споделяне на опит, ако някой е имал подобен проблем. Колата до месец ще ходи на "лекар" и се надявам, че причинителят на шума няма да направи някоя глупост докато пътувам до сервиза по магистралата (около 150 км. е разстоянието).
Благодаря предварително за съдействието!
От доста време не съм писал във форума, но не ми остава почти никакво време и дори не съм се нарадвал още на Алфата, която си купих през септември. От тогава до сега съм навъртял не повече от 1000 километра и започват проблемчетата. Успях да диагностицирам и отчасти поправя всичко, но едно нещо ме мъчи. Когато компресорът на климатика е изключен се чува доста отчетлив шум от областта на ремъците, като че ли по-скоро от ангренажния. При включване на климатика, шумът намалява и леко се изменя, но отново се чува. Оприличавам го на скапан лагер, но не мога да бъда сигурен, затова записах видео клип като смятам, че по-опитно ухо от моето ще потвърди или отхвърли тезата ми - http://www.youtube.com/watch?v=_00QZoMPGNI . В началото на клипа компресорът е изключен, после (ок. 11-тата сек.) го включвам за малко и накрая го изключвам отново (ок. 28-тата сек.). Чува се ... нещо смесено между виене и триене и странно защо идва от ангренажния ремък, а не от пистовия. Това се случва когато колата работи на празен ход, независимо студена или загряла, а при обороти над 1200 моторът работи чисто.
Звукът го има откакто я взех и не знам дали си внушавам или просто се вслушвам повече, но ми се струва, че с времето се засилва. Двата ремъка и ролките са сменяни преди 2 години (40 хиляди километра), като за това съм напълно сигурен.
Знам, че няма как да се определи точният причинител, но се надявам на препоръка или споделяне на опит, ако някой е имал подобен проблем. Колата до месец ще ходи на "лекар" и се надявам, че причинителят на шума няма да направи някоя глупост докато пътувам до сервиза по магистралата (около 150 км. е разстоянието).
Благодаря предварително за съдействието!
Comment